Budu řemeslníkem

Finanční vyrovnání k projektu

Bohužel většinu školního roku byli žáci na distanční výuce, ale jakmile byly umožněny individuální konzultace, docházeli žáci 2. stupně na pracovní výchovu a v dílnách pracovali na výrobě, mečů, štítů, mechanických hraček apod.

Pořídili jsme keramickou pec, na kterou jsme přispěli z našich prostředků 15 000,- Kč. Ihned proběhla také instruktáž všech pedagogických pracovníků včetně MŠ i ŠD v práci s keramickou pecí, aby mohla být využívaná ve všech možných oblastech a věkových kategoriích. Pec s nadšením začali využívat hlavně děti z MŠ a z 1. stupně, také ze školní družiny.

Do naší truhlářské dílny jsme koupili špičkovou brusku s přípravky na broušení tvarových dlát a řezbářských nožů, které se obtížně brousí. Brousit nástroje musíme velmi často, protože je využívají všichni žáci, kteří pracují se dřevem.

K našemu mini soustruhu jsme koupili nože – dláta, abychom mohli řezat i rotační výrobky.

V návaznosti na předmět fyzika vyrábíme v pracovní výchově funkční mechanické hračky z letecké překližky. K hračkám jsou potřebné hřídele, kulatina různých průměrů. 
K přesnému řezání používáme lupínkové pilky, které jsme pořídili z projektu, včetně náhradních pilových listů.

Dílenské nástroje a pomůcky jsme rozšířili o horní frézku, kvalitní švédské pily, svorky, sady malých pilníků, smirkový papír, úhelníky a úhloměr.

V měsíci září proběhly Řemeslné týdny pro všechny žáky naší školy za přítomnosti uměleckého řezbáře a kováře Marka Vodičky. Žáci 1. stupně si vlastnoručně vykovali svícny, žáci 8. třídy si vyrobili vlastní ostré nože s dřevěnou rukojetí a koženým pouzdrem, žáci 9. třídy pracovali s mědí. Kovářské řemeslo si vyzkoušeli učitelé i rodiče.

Jsme rádi za finanční podporu 100 000,- Kč, protože díky ní pracují žáci s kvalitními nástroji, systematicky, dlouhodobě, což zlepšuje jejich zručnost, posiluje vůli, vztah k práci. Finanční částkou jsme byli podpořeni již potřetí, což je důležité, protože projekt je navazující.